Funcții contractuale (8 posturi)


Muzeul Național de Istorie a României
Expiră in 6 zile, 14 ore


Muzeul Național de Istorie a României organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a funcțiilor contractuale, de execuție, vacante, după cum urmează:

  • economist specialist gradul IA – Compartimentul Financiar Contabil și Casierie  – (2 posturi)
  • curator  gradul IA – în cadrul  Secției Muzeul Național Filatelic – (1 post)
  • muzeograf gradul I – specializare  perioada neolitică – în cadrul  Secției  Arheologie/ Compartimentul  Arheologie Pre și Protoistorică – (1 post)
  • muzeograf gradul debutant – în cadrul  Secției  Cabinet Numismatic și Tezaur Istoric –   (1 post)
  • muzeograf gradul debutant  – în cadrul  Secției  Relații Publice și Marketing Cultural – (1 post)
  • supraveghetor muzeu – în cadrul Secției Evidența, Conservarea și Protecția Patrimoniului/ Compartimentul Supraveghere și Protecția Patrimoniului – (1 post)
  • îngrijitor – în cadrul Serviciului Tehnic și Administrativ – (1 post)

Art. 15. — Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  • a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;
  • b) cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
  • e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
  • f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  • g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;
  • h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

 

Condiţiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcției contractuale sunt:


  • economist specialist IA:
    • Studii de specialitate: studii superioare cu profil economic atestate cu diplomă de licență;
    • Vechime în specialitatea studiilor: peste 6 ani și 6 luni;
    • Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: Word, Excell, operare pe calculator, programe informatice de contabilitate, programul sistem național de raportare FOREXEBUG.
  • curator IA:
    • Studii de specialitate: să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul din domeniile de licență:
      • domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de știință istorie, domeniul de licență istorie;
      • domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de știință istorie, domeniul de licență studiul patrimoniului (Heritage Studies);
      • domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de știință filologie, domeniul de licență filologie;
      • domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de știință studii culturale, domeniul de licență studii culturale;
    • Vechimea în specialitate studiilor:  peste 6 ani și 6 luni;
    • Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: cunoștințe utilizare PC, Microsoft Office (Word Excel, Access)
    • Limbi străine: limba engleză sau altă limbă de circulație internațională (scris, citit și vorbit) nivel mediu
  • muzeograf I:
    • Studii de specialitate: studii superioare în domeniul Istorie sau Arheologie, absolvite cu diplomă de licență; studii de masterat (studii aprofundate), absolvite cu diplomă de masterat
    • Vechimea în specialitatea studiilor: 3 ani și 6 luni
    • Cunoştinţe de operare/programare pe calculator: utilizator al aplicațiilor Word, Acces, Excel și Power Point din pachetul software Office Windows;
    • Limbi străine: Cunoașterea unei limbi de circulație internațională (engleză / franceză / italiană / germană) – minim nivel mediu (scris, citit, vorbit)
    • Perfecționări (specializări): atestat de arheolog emis de Ministerul Culturii
    • Experiență practică în domeniul arheologiei preistorice obținută prin participarea la desfășurarea de cercetări arheologice (sistematice și preventive) – minim 5 campanii arheologice, conform CV
    • Alte atestate/ cursuri de perfecționare în domeniul protejării patrimoniului arheologic constituie avantaj
    • Experiență în valorificarea patrimoniului muzeal prin expoziții și publicații, conform CV
    • Cerințe specifice: delegări, disponibilitate pentru lucru în program prelungit, în anumite condiții
  • muzeograf debutant – în cadrul  Secției  Cabinet Numismatic și Tezaur Istoric:
    • Studii de specialitate: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență în domeniul istorie;
    • Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel mediu;
    • Cunoașterea unei limbi de circulație internațională la nivel avansat (vorbit, scris, citit); cunoaşterea altor limbi străine reprezintă un avantaj;
    • Cunoașterea unei limbi de (izvor latină, greacă veche sau slavonă);
    • Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: disciplină în muncă, capacitate de lucru în echipă, capacitatea de a se adapta la sarcini în continuă schimbare, abilităţi de comunicare (orală şi scrisă) intra şi interinstituţională;
    • Disponibilitatea de a desfăşura temporar activităţi peste program.
  • muzeograf gradul debutant  – în cadrul  Secției  Relații Publice și Marketing Cultural:
    • Studii de specialitate: studii universitare absolvite cu diplomă de licență într-unul din domeniile Istorie, Comunicare, Relaţii Publice, Marketing, Jurnalism, Relații Internaționale, Pedagogie, Științele Educației, Filologie, Sociologie, Psihologie, Arte, Limbi străine
    • Vechimea în muncă/specialitate necesară: nu este cazul
    • Reprezintă un avantaj experienţa dovedită printr-o adeverinţă sau recomandare, în oricare din următoarele activități: organizarea de ateliere educative și de creație, participarea în programe și proiecte de educație, organizarea de evenimente pentru public, activități de comunicare și relații publice, marketing cultural
    • Cunoştinţe de operare pe calculator: nivel avansat (Word, Excel, PowerPoint din pachetul Microsoft Office)
    • Limbi străine: engleză la nivel avansat (citit, vorbit, scris); cunoaşterea altor limbi străine de circulaţie internaţională reprezintă un avantaj
    • Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: disciplină în muncă, capacitate de lucru în echipă, capacitate de a lucra independent, capacitate de adaptare la sarcini în continuă schimbare, abilităţi de comunicare (orală şi scrisă), creativitate şi spirit de iniţiativă, disciplină, integritate morală şi etică profesională, capacitate de planificare şi organizare a timpului de lucru, capacitate de autoperfecţionare, capacitate de asumare a responsabilităţilor, capacitate de a rezolva eficient problemele, diplomație, capacitate de a lucra sub presiune și de a respecta termenele-limită
    • Cerinţe specifice: disponibilitatea de a desfăşura, temporar, activităţi peste program sau la sfârşit de săptămână
  • supraveghetor muzeu:
    • Studii de specialitate: studii medii /gimnaziale;
    • Limbi străine: o limba străină de circulație internațională – cunoștințe de bază
    • Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: vigilență și atenție permanentă la supravegherea  spațiului  expozițional; disponibilitate față de solicitările publicului vizitator, comportament fizic adecvat, în așa fel încât să nu creeze probleme  de imagine instituției;
    • Cerințe specifice: program prelungit în anumite condiții;
  • îngrijitor:
    • Studii de specialitate: medii/ gimnaziale
    • Vechimea în muncă/specialitate necesară: peste 6 luni
    • Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare: comunicare; munca în echipă; înțelegerea verbală, identificarea problemelor, dexteritatea manuală, siguranța brațelor, rezolvarea problemelor, întreținerea echipamentelor, integritate fizică, spirit organizatoric, capacitatea de a lucra cu oamenii, punctualitate, respectă disciplina în muncă, conformist, ordonat, eficient, spirit practic, sociabilitate, tact, amabilitate

   Concursul se va organiza conform calendarului următor:

  • 07 februarie 2023, ora 14.30: termenul limită pentru depunerea dosarelor;
  • curator gradul IA, muzeograf gradul I, muzeograf gradul debutant, supraveghetor muzeu:
    • 15 februarie 2023, ora 10.00: proba scrisă;
    • 20 februarie 2023, ora 09.00: proba interviu.
  • economist specialist gradul IA și îngijitor:
    • 15 februarie 2023, ora 09.00: proba practică;
    • 20 februarie 2023, ora 09.00: proba interviu.

Art. 34. — În vederea participării la concurs, candidații depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afișării anunțului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.

 Art. 35. — (1) Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele documente:

  • a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
  • b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  • c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
  • d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;
  • e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  • f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  • g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
  • h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
  • i) curriculum vitae, model comun european.

(2) Modelul orientativ al adeverinței menționate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3.

(3) Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.

(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)—e), precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică cu mențiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.

(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f), anterior datei de susținere a probei scrise și/sau probei practice. În situația în care candidatul solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, potrivit legii.

(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat și de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

(7) În funcție de decizia conducătorului autorității sau instituției publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, după caz, la compartimentul care asigură organizarea și desfășurarea concursului sau pot fi transmise de candidați prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 34.

(8) În situația în care candidații transmit dosarele de concurs prin Poșta Română, serviciul de curierat rapid, poșta electronică sau platformele informatice ale instituțiilor sau autorităților publice, candidații primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceștia și au obligația de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)—e) în original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării probei scrise/practice, după caz, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

(9) Transmiterea documentelor prin poșta electronică sau prin platformele informatice ale autorităților sau instituțiilor publice se realizează în format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.

(10) Nerespectarea prevederilor alin. (7) și (9), după caz, conduce la respingerea candidatului.

(11) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilități poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilității probelor de concurs.

 

 Datele prezentate mai sus sunt orientative. Pentru confirmarea acestora, relații suplimentare detaliate privind atribuțiile postului, bibliografia și conținutul dosarului de concurs, vor fi puse la dispoziție, în zilele lucrătoare, pe site-ul instituției și/sau la sediul instituției angajatoare:

Muzeul Național de Istorie a României, București, Calea Victoriei nr. 12, sector 3, telefon: 021/315.82.07, interior 1154, 0740/124.981.

document atașat